HTML

Hetes busz Bamakoba

Egy átalakított régi Ikarus csuklószbusszal Afrika szívébe a Budapest-Bamakon

Friss topikok

Rovatok

A leghosszabb nap - reggel

2008.01.14. 17:58 :: siposakos




A Formula 1 hotel roppant vicces hely. Hetig van porta, utana berakod egy nyilasba a hitelkartyad, leveszik a penzt, kapsz egy kodot, bemesz, alszol. Nincs szemlelyzet. Mondjuk ez ertheto, ki egy atlagos francia az ev 365 napjabol 250-en szabadsagon van vagy sztrajkol, a maradek meg hetvege es unnepnap. A hotel tiszta muanyag, kb olyan szag van, mint egy repulon. Az egyik szobaban 40 fok van, a masikban 10. A nemetek sajnalhatjak, hogy nem ok talaltak ki. Nagy meglepetesunkre volt wi-fi. Rendes wi-fi, nem valami felturbozott minitel. Persze rohadt draga volt, meg hajnali haromkor senkinek sem volt kedve netezni.
Gyula a buszban aludt, felkelt otkor molyolni. Gondok voltak a busszal. Reggelre egy szep nagy tocsa viz volt a busz alatt, siman meg lehetett benne mosdani. Gyula, Tuti es Soma szereltek, most allitolag bufe a gep.
Atertunk Spanyolorszagba. A spanyol autopalyarol az kell tudni, hogy tele van spanyolokkal es spanyolul vannak kiirva a dolgok. A mezony elott vagyunk, mert tegnap 300 km-rel tobbet jottunk. Ez nem sokaig lesz igy... szep lassan eloznek le minket a tobbiek. Megallunk egy parkoloban pihentetni a motort. Ezt az Ikarus arra terveztek, hogy Kelenfold es a Bosnyak ter, vagy Szekesfehervar es Bakonycsernye kozott menjen egy kort, pihenjen egyet, es vissza. Nem arra, hogy egyhuzamban letekerjen 1000 km-t. Ezert neha le kell allani egy felorara, meghuzni ezt-azt, zsirozin, olajozni. Feltolottuk a vizkeszletet, kiderult, hogy lyukas a tartaly. Menetkozben vizcsikot huzunk magunk utan, mint Ariadne fonalat. 2 100 L-es tartalyunk van, de ossze vannak kotve, ugyhogy aki akar, Almeriaig kovethet minket. Nem mintha annyira nehez lenne, egyenes autopalya van vegig.
Beertunk a halas idobe. Korulottunk mindenutt szuretelik a narancsot, kb 12-15 fok lehet, a vezetofulkenel frankon fog a nap. Viszlat, tel, jo volt veled. Nem artana, ha februar elejen mar felenk is ilyen ido lenne, nem hoztam mast, csak egy tornacipot.

33 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hetesbusz.blog.hu/api/trackback/id/tr63297272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jambooo 2008.01.14. 18:13:14

hülyeségeket írsz, hogy mire tervezték az Ikarust!A MAN motort alapvetően német katonai célokara fejlesztetteék a a hatvanas évek végén.Egyébként is kicsit többet kellet volna foglalkozni a busz müszaki felkészítésével.Alapvetően hosszúra kellett volna cserélni a difit, s egy D10-es motort tenni bele. Meg plusz hűtőt az elejére, esetleg a tetejére, mert az eredeti hűtőt nem a sivatagrta találták ki.Meg lehetett volna normális fűtést is csinálni 3-4 bontott radiátorral.A 220 -as áramellátáshoz diesel motoros agregátort, vagy inverteres áramátalakítót tettem vóna be...

Lujzi 2008.01.14. 19:23:20

Hát minden nem lehet tökéletes:)

don tommasino moorleone 2008.01.14. 23:14:03

Pogi bá!
ne műszakizz, igyál. szoba kész ;))

Potóczky Ádám · http://adam89.fw.hu 2008.01.14. 23:15:06

jambooo:
Ha fizeted, minden ok. D2356HM6U vagy D10 UTL nem sokat számít, legfeljebb a D10-es jobban melegszik. A "hoszúhidas" áttétel tényleg kellene, de kinek van rá pénze? :-O A hűtő meg nem eredeti, egy közel 2,5-szeres felületű "sivatagi hűtő" lett beletéve, elég kell hogy legyen. A fűtés nehéz ügy, nem lehet az utánfutóba motorköri vizet vinni. A volántól lehetett volna venni kályhát. bár az semmivel sem jobb, mint a mostani palackos fűtőfal. Az áramellátás is kérdéses, de diesel aggregátort kis teljesítményhez nem igazán kapni, a dinamó meg nem bírna annyi ampert, amennyi kell a 220V 4-5A-nek.

Ádám

., (törölt) 2008.01.14. 23:15:44

Hali. Legalább hosszú difi van benne?
Nekem nem úgy tünik. A vízet, meg nem kéne pocsékolnotok, Melege lesz annak amotornak, ha átértek.
Az agregátot, nem lehet feltenni a tetejére? Valamelyik tetőszellőzőn ki applikálni

., (törölt) 2008.01.14. 23:33:57

Termosztát benne van? Az is segíthet majd egy kicsit a hűtésben ha kidobjátok

levi96 · http://www.scirocco.hu 2008.01.15. 00:24:16

Hali!
még idejében vegyetek sok szigszalagot!!!:)
Ha tudtam volna viszek ki a térre...
Minden jót nektek és kitartás!!! Soma mindent megszerel:)))

Üdvw

Brigi 2008.01.15. 09:04:09

Jó reggelt a csapatnak!:-)

Arról az igen jóképű;-) sofőrről (Tutiról) is kérnék szépen képet, aki Gyula váltótársa. Megoldható a "nép akarata"?:-)

Mille grazie.:-) És természetesen hajrá Csabi:-*****, hajrá hetes busz!!!!!:-)

Geronimo 2008.01.15. 09:46:03

Nem tudom melyikőtök írja a blogot, de óriási... Nálunk az egész iroda könnyezve röhög...

Hajrá!

lililé 2008.01.15. 10:04:56

a blogot a baseballsapkás fiatalember írja:-) ákokám pakoljál még képeket és vigyázz magadra!kr.

levi96 · http://www.scirocco.hu 2008.01.15. 13:14:26

Aztán már igazán frissíthetnétek... :)
A Helyi tömények milyenek?

Soma! Azt mondtad lesz kép a pálmafákról... Küldjetek meleget! Itt megint tejfölben kell vezetni...

Üdvw

tankcsapda1 2008.01.15. 13:18:31

hát jambokám, te meg nem csak tájékozatlan vagy hanem rosszindulatu is. ha ismernéd a költségvetést nem irnál motor meg dificseréről.
fűtés a tetejére, persze.

Krissy 2008.01.15. 14:27:49

Hello mindenki! Tök jó a blog és a képek is, csak egy kicsit kevés. Minden nap csekkolom, de sajna nem mindig van mit. Tudom, van jobb dolgotok is, pl. inni, dögleni a busz hátuljában, bámulni ki az ablakon...stb. Nadeazé gondoljatok az aggódó családtagokra is! Kriszti, csókoltatnak a bébicsőszök!

jambooo 2008.01.15. 15:21:47

Kinek van pénze difire? Hát lehet , hogy a tetőszínpad helyett a technikával foglalkoztam volna.Egyébként a ceglédi buszbontóban 70 eFt egy komplett hátsó híd. Külön szupport még olcsóbb. 2 ember egy nap alatt kicseréli.Az inverter meg sok kaminonosnál üzmel.De egy expedíciós kocsiba illene 2. generátor is. Az eurotradenél 25 pénz egy 50 amperos , új Tatra gen. A felszerelése meg ne legyen már gond. Nem vagyok rossz indulatú, de szerintem nem lett kellően felkészítve, megépítve ez a busz. De ennek ellenére drukkolok nekik!

Malwinka 2008.01.15. 17:11:01

A hosszú diffit elég egy tányér-és kúpkerékkel megoldani, a bontott cucc sokszor sokkal drágább, mint az új (tapasztalatból beszélek). Annyiban igaza van jambooo-nak, hogy a hűtésre fokozott gondot kell fordítani, szerintem is egy plusz hűtőradiátor nem nagy pénz, és annak estleges pótlólagos bekapcsolása kétszeresére növelné a hűtőfelületet. Azon nem gondolkoztatok, hogy dupla tetőt tegyetek rá? a két tető közötti légrés elég jól szigetel.Ilyeneket használtak a Csepel sivatagi kivitelein is, semmi extrát mást. Azt mondják, működött.A tetőterasz trepnije jó, de nem elég.
Az inverter tényleg jó megoldás, én is láttam- igaz, hajón- hogy mit tud.
Amúgy hajrá, én azt mondom, az összes ez a kocsi az, ami legjobban megérdemli a szurkolást.

ifj. Voros gyula 2008.01.15. 17:48:10

Sziasztok,

Malwinka, az elozoekben mar Adam leirta, es en is megerosithetem, hogy egy ugynevezett sivatagi huto kerult beepitesre, ami jelentosen nagyobb feluletu, mint a gyari. Remenyeink szerint ez elegendo lesz. Nagyon sok mas atalakitas johetett volna meg szoba, azonban a felkeszulesi ido rovidsege ezeknek korlatot szabott.

Udv a csapatnak!
Gy

ifj. Voros Gyula 2008.01.15. 18:12:39

jambooo,

neked meg csak annyit szeretnek mondani, hogy egy intelligens ember nem ir es nem is mond olyat egy ismeretlen embertarsanak, hogy "hulyesegeket irsz". Foleg nem nyilanossag elott, es meg akkor sem ha ugy veli, hogy az ismeretlen tevedett. Ezt a kifejezest maximum a baratunknak mondhatjuk, de neki is csak szigoruan negyszemkozt javasolt. Szoval nem azzal volt a baj, amit irtal, hanem, ahogy irtad.

udv,
Gy

tankcsapda1 2008.01.15. 19:00:55

hagyd már "kisgyuszi" ő egy szakember :-)

tetőszinpad? pár cső meg léc van fönt. de te okos jambooogyerek biztos jobban tudod ott a géped előtt.

elég lesz a nagyhütö, nem kell beszarni. innentől már nem kell (nem is nagyon lehet majd) nyomni a gázt egy napig. birni fogja.

MALWINKA 2008.01.15. 19:46:16

Ne bántsátok jambooo-t, ő ugyanúgy szurkol és nem mellesleg -bár nem hirdeti, és talán megbocsátja, hogy itt elmonom - hamarosan ő is elég súlyos átalakításba fog kezdeni, szintén egy Ikaruson. Még az is lehet, hogy indul a következő Bamako-n:-DD Az sem lenne semmi, "Bözsivel" Afrikába..

tankcsapda1 2008.01.15. 19:51:06

tudod malwinka ha kész lenne a farosa, elindulna vele és a blogján megosztaná a világgal a technikai problémáit, gondjait stb én biztos csak biztatnám és nem hülyézném le.
de a téma részemről lezárva. "minek ellenség ha vannak barátok" gondolatmenet alapján köszönjük neki is a szurkolást :-)
lóvénemszámít-hajrá alapon ott a volvo (rendesek egyébként, csak más kávéház...), nekünk ennyire tellett.

Tamás 2008.01.15. 21:01:36

Hajrá srácok!
Soma! húzzál bele, miazhogynemmegyegydízelkéccázat Te!
Laci üzeni: JÓÓÓÓÓÓ!
jók legyetek, nem ám hazajönni idő előtt!!

Dalmus 2008.01.15. 22:29:25

Szevasztok utasok!Kiváltképp Sanyiii!!!!
Jegyeket-bérleteket!!!!!
Itthonról írunk, anyu is itt van, épp koccintottunk:D nem mondom meg mire:P:P:PNajó, pssszt, anyunak ne mondjátok, h leírtam:D (Igaziból ő is olvassa a blogot, de sebaj...)
Na menjetek, aztán gyertek haza!!!
Ja....és Sanyi, képzeld, 4es lettem matekbóóóóóóól!!!!!!!!Na mit szólsz???? És az érettségim is:) Mennyire jó már...nem????

Puszi!

Dalmus 2008.01.15. 22:33:49

Szia Tamás!!!!!

Mikor látogatsz meg minket?:D
LACINAK PUSZI!
Ja és anyu máris beszólt, h ne csak az utasokat üdvözöljem, szóval kedves kormányosok, szerelő(Sanyi), őőőőő meg mindenki SZIASZTOOOOOOOOOK!!!!!!!!!!!

Potóczky Ádám · http://adam89.fw.hu 2008.01.16. 04:13:53

Má' megin' én...
Hidat nézzétek rendszeresen, nehogy túlmelegedjen! Mellékesen a 280-asnak felüdülés lesz Afrika, a hajtást nem bírja, nem a távot. Az autópályán kívül máshová nem is kell hosszú híd.
(Aztán hol lehet kunyerálni egy ilyen hetesbusz jegyet? [origo] videón láttam, nagyon poén ahogy kinéz! :-)

Ádám

tankcsapda1 2008.01.16. 08:50:01

szerzek neked. legkedvesebb szponzorunk ajándéka, van még meg lesz is még.

Wolf 2008.01.16. 10:58:10

Birni fogja a gép, csak pozitív hullámok kellenek! (Kelly hősei) Egyébként többektől hallottam, hogy a Bamakoba indult csapatok szurkólóinak többsége ezt a blogot rendszeresen olvassa, mert nagyon nagy sirályság! (én konkrétan mentős brigád háttércsapatához tartozok).

ilus 2008.01.16. 12:32:49

Hajrá Hetesbusz.

További jó utat.
Vigyázzatok magatokra. Szia Tutus
Szoritunk .

Krisztián 2008.01.16. 23:03:54

Ne törődjetek semmivel!! Toljátok neki!
És nem hiszem, hogy a fotelból kellene okoskodni, hiszen hozzáértő szakemberek is vannak a busszal és a szerelésnél is tapasztalt emberek vettek részt! Lehetett volna milliókat rákölteni, de ennyi lehetőség volt, erre futotta így kell végigcsinálni!
Én voltam a busz alatt.., sikerült beszélnem a buszvezetővel. Tudja mit csinál.. és szurkolok nekik! Az nem nagy dolog, ha egy vadi új tuningolt busszal végigcsinálják ( persze az is nagy dolog a maga módján és hajrá 86-os is)! NEm is elsőként kell beérni.., csak végig kellene csinálni!

levi96 · http://www.scirocco.hu 2008.01.17. 00:32:29

Mi a helyzet??? Senki nem tud semmit? Az áthajózás rendben ment? Soma,holnap mehetek LacXhoz:)))
Jelentkezzetek már!
Vigyázzatok a buszra meg egymásra!
Üdvw!

tankcsapda1 2008.01.17. 09:49:21

áthajózás rendben, bár viharos volt a tenger. tegnap reggel értek át, az atlaszt kikerülve (igy terveztük) kis kerülővel mentek délnek. eraachidiánál éjszakáztak, ma mennek le tata felé. ma elvileg beérnek időben a táborhelyre.

ilus 2008.01.17. 10:36:43

Sziasztok

Új hirek a hetesbuszról.Az index.hu-n a forumokban irták ma reggel 9.00-kor

"semmi gond a hetesbusszal, errachidiánál aludtak, ma tatában lesznek időben.

Ez jó hir, nem kell izgulni.

További jó utat mindenkinek

Tutus vigyázz magadra

tankcsapda1 2008.01.17. 11:53:15

én irtam azt is...

ilus 2008.01.17. 12:06:36

Válasz Tankcsapda irására.

Ne haragudj, amikor még én ezt irtam ide akkor a te irásodat a hetesbusz blogján még nem láttam , csak az indexen olvastam az irásod aminek nagyon megörültem . Köszi mindent
süti beállítások módosítása