... és beszéljünk arról, mi is történt a busszal mostanság.
A jármű a hosszú és kimerítő 2008-as túra után hónapokon keresztül elbújt a nyilvánosság elől a székesfehérvári Ikarus telep egyik hangárjában, hogy újjászületve (szebbé varázsolva) lépjen a nyilvánosság elé.
Mi is történt ezalatt?
Idén (2008) sokkal hamarab kezdtük a felkészülést, mint tavaly (2007) köszönhetően szponzorainknak, akiket majd jó sokszor meg is említünk. Így nem voltak olyan komoly anyagi problémáink, mint a tavalyi túra előtt. Nagyon sokat tanultunk és tapasztaltunk a tavalyi ralin és minden okosságot beépítettünk az új tervekbe és meg is valósítottunk. A tavalyi utasok irigykedve vették tudomásul az idei jármú specifikációit (é: az új jármű szinte űrhajó a tavalyihoz képest).
Nem hiszem, hogy minden változtatást fel tudok sorolni, de lássunk néhány fontosabb részletet.
- Új motor. A tavalyi régi Rába helyett egy újabb típusú D10-es motor dobog a mellkasában, jobb váltó, jobb difi került bele, amivel az elképesztő 110-es sebességet is lazán veszi a gép. Csal összehasonlításképp: talay a marseilles-i emelkedőn 23 km/h sebességet sikerült elérnünk, gondolhatjátok, mennyire örültek nekünk a kamionosok (is). Csúcssebességünk Marokkóban egyenes úton, hátszélben 77,4 volt GPS szerint. Mostanra mindez a múlt.
- VAN fűtés. Hatékony fűtés! Tavaly nagyvonalúan kiszereltettük az egész fűtésrendszert, mondván, hogy minek az, illetve legyen helyünk beszerelni rendesen a bútorzatot. Januárban gondoltunk először arra, hogy a mínuszokban nem olyan rossz az, ha tudunk fűteni. Végülis egy Siesta gázkályhát sikerült elvinni magunkkal, hogy ne fagyjunk meg teljesen. Nem véletlen, hogy napi több liter tömény fogyott az európai szakaszokon...
Az egyik fűtőegység a kanapé alatt üzemel. Ülésfűtés :D
- Rozsdamentes víztartály a tetőre szerelve. Tavaly 2 x 100 liter vizünk volt, (amikor Nyugat-Szaharában meghegesztettük az egyiket, amelyik folyt), és az is rozsdás, mivel 2 acél tartály volt a busz gyomrában. Mosogatni lehetett vele, de zuhanyozni.... Az új csapatnak már 300 liter tiszta és meleg vize lesz. Bárhol, bármikor.
- Több tárolóhely. Az egyik öreg Lehelt kiszedtük, egy kisebbet tettünk be és alá egy szekrényt, De ami még fontosabb: az új hűtő gázzal is üzemel (meg 12/24/230 Voltról), így ez is folyamatosan üzemelhet. Luxus. Hideg italok bármikor.
A mali színekre festett nagyobb Lehel mellett a gázos hűtő, alatta egy tárolószekrény.
- (Közel) légmentesen lezártuk a hálófülkét. Így nem jön be a füst sem a kipufogóból, sem a dohányzóból, de a port is megússzuk, ha minden igaz. El sem tudjátok képzelni, mit jelent ez.
- Teljesen átalakítottuk az elektromos rendszert. Minden lámpa külön kapcsolható, a busz összesen 1500 Watt teljesítménnyel gazdálkodhat, amit inverterek állítanak elő a külön erre a célra beépített 2 nagyteljesítményű akksiról. Így nem kell útközben bekapcsolni az aggregátort, bármikor mehet útközben is a DVD, az X-Box, a hűtők, a zene, stb.
- Űjra installáltuk a bútorzatot, megemeltük az asztalokat, hogy kényelmesebben ülhessenek az utasok, mindenki kap pohártartót, így a sör nem borul ki a zötyögő afrikai utakon (sem).
- Már tavaly is remek szórakoztató központot állítottunk össze, de idén egy 30 centis diszkógömb is beépítésre került. Mégiscsak jól mutat majd a sivatagi bulin :) Még gondolkodunk a diszkólézeren és a füstgépen...
Beteszek még néhány fotót, hogyan alakult át a kicsike.
A hálószöba. Most még nem igazán tiszta, de majd takarítunk. A klímát is fel kell még tölteni és új lepedőket kell vásárolni a matracokra.
A tetőterasz. A léceket sűrűbbre tetettük, így nem esik be a székek lába a lécek közé. Nagyon spéci hely ha valaki afrikai naplementét akar nézni.
A hátsó fertály a zuhannyal és a hálószobával.