HTML

Hetes busz Bamakoba

Egy átalakított régi Ikarus csuklószbusszal Afrika szívébe a Budapest-Bamakon

Friss topikok

Rovatok

Poroljuk le a blogot...

2009.01.15. 09:31 :: Itthonmaradt

... és beszéljünk arról, mi is történt a busszal mostanság.

A jármű a hosszú és kimerítő 2008-as túra után hónapokon keresztül elbújt a nyilvánosság elől a székesfehérvári Ikarus telep egyik hangárjában, hogy újjászületve (szebbé varázsolva) lépjen a nyilvánosság elé.

Mi is történt ezalatt?
 
Idén (2008) sokkal hamarab kezdtük a felkészülést, mint tavaly (2007) köszönhetően szponzorainknak, akiket majd jó sokszor meg is említünk. Így nem voltak olyan komoly anyagi problémáink, mint a tavalyi túra előtt. Nagyon sokat tanultunk és tapasztaltunk a tavalyi ralin és minden okosságot beépítettünk az új tervekbe és meg  is valósítottunk. A tavalyi utasok irigykedve vették tudomásul az idei jármú specifikációit (é: az új jármű szinte űrhajó a tavalyihoz képest).

Nem hiszem, hogy minden változtatást fel tudok sorolni, de lássunk néhány fontosabb részletet.

 
- Új motor. A tavalyi régi Rába helyett egy újabb típusú D10-es motor dobog a mellkasában, jobb váltó, jobb difi került bele, amivel az elképesztő 110-es sebességet is lazán veszi a gép. Csal összehasonlításképp: talay a marseilles-i emelkedőn 23 km/h sebességet sikerült elérnünk, gondolhatjátok, mennyire örültek nekünk a kamionosok (is). Csúcssebességünk Marokkóban egyenes úton, hátszélben 77,4 volt GPS szerint. Mostanra mindez a múlt.

- VAN fűtés. Hatékony fűtés! Tavaly nagyvonalúan kiszereltettük az egész fűtésrendszert, mondván, hogy minek az, illetve legyen helyünk beszerelni rendesen a bútorzatot. Januárban gondoltunk először arra, hogy a mínuszokban nem olyan rossz az, ha tudunk fűteni. Végülis egy Siesta gázkályhát sikerült elvinni magunkkal, hogy ne fagyjunk meg teljesen. Nem véletlen, hogy napi több liter tömény fogyott az európai szakaszokon...

 


 Az egyik fűtőegység a kanapé alatt üzemel. Ülésfűtés :D

- Rozsdamentes víztartály a tetőre szerelve. Tavaly 2 x 100 liter vizünk volt, (amikor Nyugat-Szaharában meghegesztettük az egyiket, amelyik folyt), és az is rozsdás, mivel 2 acél tartály volt a busz gyomrában. Mosogatni lehetett vele, de zuhanyozni.... Az új csapatnak már 300 liter tiszta és meleg vize lesz. Bárhol, bármikor.

 


-         Több tárolóhely. Az egyik öreg Lehelt kiszedtük, egy kisebbet tettünk be és alá egy szekrényt, De ami még fontosabb: az új hűtő gázzal is üzemel (meg 12/24/230 Voltról), így ez is folyamatosan üzemelhet. Luxus. Hideg italok bármikor.


 

A mali színekre festett nagyobb Lehel mellett a gázos hűtő, alatta egy tárolószekrény.

- (Közel) légmentesen lezártuk a hálófülkét. Így nem jön be a füst sem a kipufogóból, sem a dohányzóból, de  a port is megússzuk, ha minden igaz. El sem tudjátok képzelni, mit jelent ez.

- Teljesen átalakítottuk az elektromos rendszert. Minden lámpa külön kapcsolható, a busz összesen 1500 Watt teljesítménnyel gazdálkodhat, amit inverterek állítanak elő a külön erre a célra beépített 2 nagyteljesítményű akksiról. Így nem kell útközben bekapcsolni az aggregátort, bármikor mehet útközben is a DVD, az X-Box, a hűtők, a zene, stb.

- Űjra installáltuk a bútorzatot, megemeltük az asztalokat, hogy kényelmesebben ülhessenek az utasok, mindenki kap pohártartót, így a sör nem borul ki a zötyögő afrikai utakon (sem).

 

 
- Már tavaly is remek szórakoztató központot állítottunk össze, de idén egy 30 centis diszkógömb is beépítésre került. Mégiscsak jól mutat majd a sivatagi bulin :) Még gondolkodunk a diszkólézeren és a füstgépen...

Beteszek még néhány fotót, hogyan alakult át a kicsike.

 


 

Hát nem gyönyörű??

A hálószöba. Most még nem igazán tiszta, de majd takarítunk. A klímát is fel kell még tölteni és új lepedőket kell vásárolni a matracokra.

 



A tetőterasz. A léceket sűrűbbre tetettük, így nem esik be a székek lába a lécek közé. Nagyon spéci hely ha valaki afrikai naplementét akar nézni.

 



A hátsó fertály a zuhannyal és a hálószobával.

9 komment

Címkék: busz hetes átalakítás bamako2009

A bejegyzés trackback címe:

https://hetesbusz.blog.hu/api/trackback/id/tr72879031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.01.16. 12:08:22

Faszán néz ki.
A régi motor nem azonos a "Tahír macskája" néven elhíresült Rába kamionok motorjával?

""A Tahír macskája kamionos nyelven a Rábát jelenti. A Tahír körülbelül 2000 méter magas hegy Közel-Keleten, ahová a megpakolt Rába csak nagy üggyel-bajjal, hólánccal felszerelve és csak 35-40 kilométeres óránkénti sebességgel tudja magát felküzdeni.""

Ikarus 280.02 2009.01.16. 13:05:54

Fura.

Az odáig oké, hogy 110 km/h-t ki lehet verni vele, én is csináltam már ilyet autópályán ugyanilyen típusúval. Lejtőn. De az utána következő emelkedő felénél már vissza kellett váltani, lement 50 km/h-ra a mutató.

Általában rövid váltóhidas kocsik ezek a 280.02-esek, hamar föl lehet pakolni max. sebességfokozatba, nagyon jól gyorsulnak, de ha emelkedőt látnak, akkor lehet drukkolni, hogy "menjél szépen föl, kicsikém".

Sok sikert, sok jó élményt és jó utat! :-)

Itthonmaradt 2009.01.16. 13:12:03

@Matiz: Hú, most megfogtál. Műszakilag nem nagyon értek a géphez. Annyit tudok, hogy ez valami buherált D10-es, azaz nem gyárilag D10, hanem másik hengerfej meg turbó rátét meg mittomén... ahogy a Volánnál alakitották át a régi sima Rábákat. De ha jobban érdekel a macska, akkor megkérzed a szakikat ;)

Itthonmaradt 2009.01.16. 13:13:26

@Ikarus 280.02: Hát majd meglátjuk... hegynek szerencsére még annyit sem megyünk, mint tavaly, az egy sima Rába volt másik difivel, ez egy D10 az ehhez való jobb (hosszú?) difivel. Nem kell felfelé rohanni nagyon, majd gyönyörködünk a tájban ;)

Ikarus 280.02 2009.01.16. 13:28:41

Köszi a gyors választ! :-)

A képek alapján jól látom, hogy a Volánbusznál teljesített szolgálatot ez a busz korábban? Nyilvánvaló, hogy nem a tavalyi 3bolygós került átalakításra 4ráncossá...

Jó kis világjáró busz lesz ebből: a típusából látszik, hogy NDK-ból került haza. Megjárta már Németországot, szolgált Magyarországon, most meg megy Afrikába világot járni. :-D

Itthonmaradt 2009.01.16. 13:31:36

@Ikarus 280.02: szemed, mint a sasé és látszik, hogy értesz ezekhez a buszokhoz... :) De psssszt... a Hetes busz imidzse, karmája nem a testében, hanem a lelkében rejlik, az pedig mi magunk vagyunk!

Ikarus 280.02 2009.01.16. 13:45:16

@Itthonmaradt: :-D

Aztán majd kérnénk sok szép képet az útról! ;-)

2009.01.16. 15:31:33

Ez tényleg érdekes :)
Két különböző busz, csak a rendszám egyezik? :D

Itthonmaradt 2009.01.16. 15:40:42

Ejnyemár... te meg miről beszélsz? :)